BAŞARILI TELEFON SUNUMU

Günümüzde satış sektörü ya da başka sektörlerdeki bir çok işletme, hakkındaki ilk izlenimi telefonda oluşturur. Müşteri işletmeyi aradığında ya da işletmeden bir çalışan müşteriyi aradığında oluşan ilk izlenim, bir daha değiştirilemez. Bazen müşteri, ilk izleniminden dolayı birlikte çalışmaktan vazgeçebilir. Bu sebepten işletmelerde telefon görüşmeleri yapan kişiler oldukça önem taşır.

Satış konusuna gelince, iyi satıcılar aynı zamanda iyi telefon konuşması yapan kişiler olmadır. Bir çok kişi “nasıl olsa telefonda konuşuyorum,  gülmesem de olur, önümdeki metini okuyayım randevuya çevireyim” gibi düşüncelere katılabilir. Tamamen hatalı düşüncedir. O günkü enerjinizi, mimiklerinize kadar, telefonun diğer ucundaki kişi hisseder (Güler yüzlü mü? İçten mi? İşine önem veriyor mu? Benimle ilgili mi? Ben onun için önemli miyim?)

Günümüzdeki bir çok işletme telefonla bilgi aktarmak, satış randevusu almak ve müşteri hizmetleri için personel istihdam eder. Çünkü çoğu zaman satışa giden yol buradan başlar ve nasıl başladıysa  o şekilde istihdam eder. Bazı firmalar randevu için farklı personel alır, bence uygun olmayan bir sistemdir. Çoğu zaman müşteri, telefonda konuştuğu kişiyle görüşmek ister.

 

Alıntıdır.

İlgili Yazılar

Web Statistics