Her insan kendi markasını kendisi yaratır. Sizin hakkınızda söylenenler genelde ortak şeylerdir. Biri sizi anlatırken bazı sıfatlar kullanır. Sonra bir başkası aynı ya da benzer sıfatları kullanır. Demek ki markayı kendi davranışlarımız belirtiyor.

Sizi bir kişi, beş kişi yanlış anlayabilir ama herkes anlayamaz bu mümkün değil öyle değil mi?

Daha önce birinden duyduğum ve sonrasında da severek çok defa kullandığım bir söz var. Ben ortalama bir zekaya sahibim ve karşımdakinin ne anlatmak istediğini gayet iyi anlıyorum

Bunu söyleyen üst ihtisas yapan bir doktordu. Onun ortalama zeka dediği aslında ortalama zekanın üstüydü. Ancak o bunu dile getirmeden oldukça doğru ve genele uygulanabilecek bir söz söylemişti.

İnsanların en büyük yanılgısı karşısındaki insanı kandırabileceğini sanmasıdır. Ya o da en az sizin kadar zekiyse hatta daha korkuncu sizden daha zekiyse ne olacak? Sizin yapmaya çalıştığınızı sizden önce kavramaz mı? Böyle bir durumla karşılaştığınızda kendinizi kötü ve değersiz hissetmez misiniz? O zaman sizin notunuzdan 1 puan da olsa kırılmaz mı? Kendi adınıza olan marka olumsuz bir görüntü kazanmaz mı?

Nasıl ki adı kötü bir marka olan herhangi bir şeyi satın almıyorsak veya orayla bir bağlantıda olmuyorsak insanlar neden sizin kötü bir marka olan adınızla, sizinle uğraşsınlar. Bile bile lades demek için mi?

Bir şirketin marka yaratması çok zordur, önemlidir ama olumsuz bir durumda marka adı, logosu algıyı etkilemek için değiştirilebilir. Peki ya sizin adınız? Değiştirmek bu kadar kolay mı? Adınızın markasını zedelediğinizde, her değiştirmeye ihtiyaç duyduğunuzda değiştirebilecek misiniz?

Adınızın markasını her yerde kullanırsınız. İş yaşamınızda, özel ve sosyal hayatlarınızda. İşler istediğiniz gibi gitmedi, insanlar sizi yanlış tanıdı ve artık marka değiştirmeye ihtiyacınız var. Bunu da iş değiştirerek, sosyal hayatı değiştirerek yapmaya çalıştınız. Marka değişmedikten sonra sizce diğerlerini değiştirmek ne kadar doğru? Sizi ne kadar rahat yaşatır bu durum? 5 sene mi 10 sene mi? Bana bu kadar yeter mi dediniz. Her 10 yılda bir her şeyi baştan yaratacak gücüm var mı dediniz? Evet başlarda mutlaka o gücü bulursunuz peki ya sonrası? Ne kadar o gücü bulabileceksiniz?

Unutmayın insanlar arasında bağlar var. Amerika’ da yapılan bir çalışmaya göre hiç tanımadığınız bir kişiye 6 bağlantı kullanarak ulaşabiliyorsunuz. Bunu facebookta görmedik mi? Ortak arkadaş listelerini gördüğümüzde gözlerimize inanamadığımız ve aaaa bunu nereden tanıyor acaba dediğimiz durumlar başımıza gelmedi mi? Benim geldi. Hem de çok. En son Edirne’ li olup Bursa’ da yaşayan birinin Gemlik’ li olup Ankara’ da yaşayan biriyle arkadaş olduğunu gördüm ve o zaman dedim ki evet 6 bağlantı kesinlikle doğru. Çünkü ikisi de birinci dereceden tanıdığım insanlar değildi. Nasıl mı buldum? Orayı sormayın o iş biraz karışık.

Peki kendi markamızı nasıl yaratacağız? Bence bunun önemli noktalarından biri güvenilir olmaktan ve sözünün eri olmaktan geçer. Herkes karşısında sözünü tutan bir insan görmek ister. Bunu yaratmak da sizin elinizde.

Peki iyi bir marka yaratmak ne işinize mi yarayacak? İnanamazsınız ne işinize yarayacağını. Bir barda kavga ettiğiniz biri sektör değiştirdiğinizde karşınıza insan kaynakları uzmanı olarak çıkabilir. Böyle bir durumda bakamazsınız yüzüne. O işi alabilme durumunuzu konuşmuyorum bile.

Kimin nereden karşınıza çıkacağını bilemezsiniz. Referansa ihtiyacınız olduğunda çalacak kapılarınızın olması şart. İş aradığınızda arkanızda duracak, sizin için birkaç eş dost arayacak birilerinin olması her zaman iyidir.

En önemlisi sizin kendinize olan güveniniz ve vicdanınızın rahat olması için iyi bir marka yaratmak her zaman önemlidir.

İlgili Yazılar

Web Statistics