fbpx

Günümüzde firmaların en büyük arzusu az personel ile çok iş yapabilmek, bunu yaparken de minimum alan kullanmaktır. Hal böyle olduğunda da açık ofisler devreye girerek minimum alana maksimum kişinin sığdığı verimli iş üretim alanları yaratıyorlar. Ancak bir çok çalışan açık ofiste odaklanmamaktan, gürültü olduğundan, verimsiz olduğundan şikayetçiler. Bu yazımızda da açık ofiste odaklanmanızı kolaylaştıracak 6 maddeyi sizlere sunuyoruz.

  • Masa Düzeni

Masanızda mümkün olduğunca az eşya olmalı. Gereksiz eşyalar beyinsel yorgunluğa sebep olur ve dikkatinizi dağıtır. En minimal masa düzeni ile maksimum verim sağlar, işinize kolaylıkla odaklanırsınız.

shared office desk ile ilgili görsel sonucu

  • Kulaklık Kullanın

Dış seslerden izole olabilmek için kaliteli bir kulaklık edinmelisiniz. Eğer müzik dinlerken çalışabiliyorsanız kulaklıkla çalışmak veriminizi 2-3 kat artıracaktır. Dışarıdaki gereksiz gürültüden kurtulmanın yanında odaklanmanızı sağlayacak arka plan müzikleri ile dikkatinizi maksimum seviyede kullanabilirsiniz.

headphone used ile ilgili görsel sonucu

  • Mola Verin

Araştırmalara göre 45 dakika çalışmanın ardından dikkat kaybına uğruyoruz. Bu nedenle okullarda da ders süreleri 45 dakika ile sınırlıdır daha sonra 10-15 dakikalık bir mola verilmektedir. Aynı şekilde 45 dakika çalıştıktan sonra zihninizi ve gözlerinizi dinlendirmek, kan akışınızı hızlandırmak için mola verin, mümkünse temiz hava alın ve yürüyün. Böylelikle odak kaybı yaşamayacak, mola sonrası aynı enerji ile çalışmaya devam edeceksiniz.

Ä°lgili resim

  • Uzun Muhabbetlerden Kaçının

Açık ofisler onlarca kişinin aynı yerde bulunduğu yerlerdir ve arkadaşlarınızla sohbet için muhteşem alanlardır. İnsanların ilgisini çekecek bir konu ortaya atıldığında ofisteki herkes bu konuya dahil olur ve bu da çok uzun sohbetlere dönüşebilir. Odaklanmanızı zorlaştıracak en büyük etkenlerden biri de iş dışı uzun sohbetlerdir. Bu anları mola zamanlarınızda ya da öğle aralarında kullanmak daha iyi olacaktır.

 

  • Mesafenizi Koruyun

Açık ofiste, diğer çalışanlarla mesafenizi koruyun ve çalışırken işle ilgili olmadığı sürece sizi bölmelerini engelleyin. Bir konuya dikkat kesilmişken işinizin bölünmesini istemezsiniz. Siz de aynı şekilde acil olmadıkça başkalarının işini bölmeyin.

 

  • Masanızda Atıştırmayın

İçecekler dışında atıştırmak, dikkatinizi toplamanızı zorlaştırır. Özellikle de abur cuburlar bir şeyler yeme dürtünüzü sürekli aktif tutar. O yüzden kolay ulaşabileceğiniz bir yerde yiyecek bulundurmayın. Sürekli bir şeyler yemeniz hem sizin hem de çevredekilerin işe odaklanmasını zorlaştırır.

 

İlgili Yazılar