British Columbia Üniversitesi doktora adayı Boyoun Chae ve JoAndrea Hoegg’in araştırmasında, katılımcılar, bir zayıflama ürünü reklamında resim “önce” sola, “sonra” sağa yerleştirildiğinde, reklamı daha etkileyici bulduklarını belirtmişler (7 üzerinden 4.64 puanla). Resimlerin yeri değiştirildiğinde ise etkileme oranı 7 üzerinden 3.39 çıkmış. Bunun nedeni de, İngilizce gibi, soldan sağa yazma sistemi kullanılan dillerle eğitim gören katılımcıların zamanı soldan sağa akan bir biçimde kavramsallaştırmış olmaları. Öte yandan, araştırmacılar, sağdan sola doğru okunan bir kültürde yetişen insanlarda, sayma sistemi soldan sağa olsa bile, bu etkinin tersine döndüğünü söylüyorlar.

İlgili Yazılar

Web Statistics