İnternet üzerinden mavi bir zemin üzerine yerleştirilmiş, pazarlığa açık bir tatil paketi sunuluyor. Deneye katılanların verdikleri “en iyi teklif” ortalama 712 dolar. Aynı deney kırmızı bir arka plan üzerinde yapıldığında, deneklerin teklifi en fazla 684 dolara kadar yükselttiği görülüyor. Virginia Teknoloji’den Rajesh Bagchi ve Virginia Üniversitesi’nden Amar Cheema’nın dediğine göre, kırmızı, saldırganlık dürtüsünü tetikleyerek katılımcıların satıcı karşısındaki rekabet gücünü arttırıyor ve daha iyi bir anlaşma yapma kararlılıklarını yükseltiyor.  Araştırmacılar açık arttırmalarda ise kırmızının tamamen ters bir etki yaptığını söylüyorlar; genelde açık arttırmalarda kişinin saldırganlık dürtüsü arttığından, diğer teklif sahiplerini alt etmek için daha çok para sürme arzusu körüklenmiş oluyor.

İlgili Yazılar

Web Statistics