fbpx

İşletmelerin Dijital Pazarlamaya İhtiyaç Duyduğu İlk 5 Neden

İnternet pazarlaması olarak da bilinen dijital pazarlama, müşterilere ulaşmak için çevrimiçi, mobil ve uygulama içi teknikleri kullanan geniş bir terimdir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha hedefli, ölçülebilir ve etkileşimli olarak kabul edilir.

Dijital pazarlama stratejiniz var mı? Aksi takdirde, çok sayıda hedef müşterinizin markanıza, ürünlerinize ve hizmetlerinize ulaşmasını engelliyor olabilirsiniz.

Başarılı bir işi yürütmek için dijital pazarlama çok önemlidir. İşte bunun beş nedeni.

 

  1. HEDEF KİTLENİZE MARUZ KALMA

Pazar sürekli olarak daha rekabetçi hale geldi. Yetişkinlerin yüzde 73’ü bir tür sosyal ağ kullanırken, işletmeler daha fazla müşteri çekmek için dijital olarak etkileşime giriyor. Dijital pazarlamada, iletişim kurmak ve reklam vermek için çeşitli dijital görüntülü reklamları ve sosyal medya pazarlama platformlarını kullanmak, müşterilerle halihazırda bulundukları yerde buluşuyor.

Daha da iyisi, günümüz teknolojisiyle, birden fazla cihazda (bilgisayarlar, tabletler, telefonlar vb.) Hedef kitleye ulaşabilir ve hatta uygulamaları kullanırken veya telefonlarında oyun oynarken reklam sunabiliriz.

Hedef kitleyi, doğru insanlarla doldurabileceğiniz boş bir oditoryum gibi düşünün. Dijital pazarlama, hedef kitlenizi bulmayı ve ulaşmayı her zamankinden daha kolay hale getirir. Örneğin Facebook veya Google gibi çevrimiçi reklam platformları, kullanıcılar ve benzer şekilde arama yapanlar hakkında bir dizi demografik ve psikografik bilgiye erişebilir.

 

Dijital pazarlama, reklamverenlerin herhangi bir kullanıcı grubu kombinasyonunu tek bir hedef kitleye karıştırıp eşleştirerek hiper-spesifik kitlelere ulaşmasını sağlar, örneğin 35-65 yaş arası zengin erkekler, Sandusky, Ohio yakınlarında bir ev satın almak isteyen tarih meraklıları gibi.

 

Bu örnek daha çok yanak olsa da, önemli bir noktaya varmaya yardımcı olur: izleyici ne kadar spesifik olursa, ulaşmak o kadar pahalı olur. Bazı durumlarda bu tamamen iyi olabilir.

 

  1. BAŞARI ÖLÇÜMÜ

Geleneksel reklamcılık yöntemlerinin çoğunda, bir reklam kampanyasının nasıl performans gösterdiğini analiz etmek genellikle aylar sürer. Dijital reklamcılık ile kampanyalar günler hatta saatler içinde analiz edilebilir. Çeşitli sosyal medya ve web analizi araçlarını eklediğinizde, müşterilerinizin demografisine hızlı bir şekilde erişebilir ve web siteniz ve İnternet reklamcılığı kampanyanızla nasıl etkileşim kurduklarını anlayabilirsiniz.

 

Marka Bilinirliği – Gösterimleri takip edin ve olabildiğince fazla erişim elde etmek için bin gösterim başına maliyeti (BGBM) olabildiğince düşük tutmaya çalışın.

Daha Fazla Potansiyel Müşteri Oluşturma – Tıklama oranını (TO) ve dönüşüm oranını (CVR) takip edin. Her ikisini de mümkün olan en iyi şekilde en üst düzeye çıkarın.

Çevrimiçi Satış – Bu amaç için, e-ticaret satışlarını ve alışveriş sepeti terk oranını izlemek isteyeceksiniz.

Bunlar sadece birkaç örnektir, ancak bir hedef belirlemenin en iyi yolu, akılda sondan başlamaktır. Kampanyanın bir sonucu olarak nihai olarak ne olmasını istiyorsunuz? Bunu al ve geriye doğru çalış.

 

Aynı kampanyanın birden fazla hedefi olmasının mümkün olmadığını hemen belirtmek isterim. Bunun nedeni, bir ölçüm kümesini optimize etmenin diğerleri üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilmesidir. Örneğin, tıklama oranlarını artırmak için, reklamların sunduğu gösterim sayısını azaltmanız gerekir; bu, marka bilinirliği hedefinin yapması gereken şeyin tam tersidir.

 

  1. BÜYÜK BİR GÖLETTE KÜÇÜK BİR BALIK OLARAK YARIŞMA

Çok az reklam yöntemi, dijital pazarlama gibi oyun alanını dengeleyebilir. Küçük bir işletmeniz varsa veya yeni başlıyorsanız, sınırlı kaynaklara ve sınırlı bir bütçeye sahip olabilirsiniz. Dijital çabalar, büyük köpeklerle rekabet eden uygun maliyetli, heyecan verici bir kampanya oluşturmanıza yardımcı olabilir. Başarınızı kolayca ölçebildiğiniz için, yatırım getirinizi belirlemek mümkündür.

 

Bu düşük maliyetli kampanyalar, günde sadece birkaç dolarla başarılı olabilir ve mükemmel izleyici kitlesini hedefler.

Sonuçlar gelmeye başladığında, uyum sağlamak için bütçeyi artırın ve kartopu etkisi devreye girecektir.

 

  1. İLİŞKİLERİNİZİ VE SAYINIZI OLUŞTURMA

Dijital reklamcılığınızı ve sosyal sitelerinizi izleyerek, müşterinizin işinizle olan etkileşimleri ve tepkileri ile doğrudan bağlantı kurarsınız. İzleyerek proaktif olarak müşteri övgülerini paylaşabilir, şikayetlere yanıt verebilir, sorunları çözebilir, soruları yanıtlayabilir, krizi yönetebilir ve eğilimleri keşfedebilirsiniz.

 

Siz ve müşterileriniz arasındaki etkileşim arttıkça itibarınız da artar. Müşteriler sizin bakış açınıza güvenmeye başlayacak. Sorunlarının duyulduğunu ve sorunlarının ele alındığını hissedecekler. Bu güven, sevinçlerini arkadaşları ve aileleri ile paylaştıkça yönlendirmelere dönüşebilir.

 

  1. DAHA İYİ GELİR SAĞLAYABİLİR

Dijital stratejileri kullanan şirketler, kullanmayanlara göre 2,8 kat daha iyi gelir büyüme beklentisine sahip.

 

Etkili pazarlama ve reklamcılık teknikleriyle daha yüksek dönüşüm oranları, çok sayıda karlı olası satış sağlar. Ve daha fazla potansiyel müşteri, daha yüksek gelir anlamına gelir.

Bölgenizde yer alan radyolarda yapılacak  pazarlama ile birlikte eksiksiz bir dijital strateji, sıradan dinleyicileri bile markanızla etkileşim kurmaya hazır müşterilere dönüştürebilir.

Sizi rekabetten ayıracak kendi benzersiz stratejinizi oluşturmak için Fokus Yaşam Akademisi Dijital Pazarlama Uzmanlarımız ile iletişime geçin.

Dijital Marketing Öngörüşme Talep Formu

İlgili Yazılar