Tecrübeli girişimciler de dahil olmak üzere özellikle yeni girişimciler başarılı oldukları kadar başarısız da olabiliyorlar.

 

İstatistikler Türkiye’de; her yeni girişim ilk yıl içinde tutmama oranı %60 olarak gösteriyor.

 

Yeni bir girişimde mi bulunacaksınız,

Dikkat etmeniz gereken 11 kural!

 

1-İş Planı : Fikirlerinizi hayata nasıl geçirebileceğinizi gerçekten anlayıp anlamadığınız görmenin en iyi yolu, iş planını yazıya dökme disiplinidir. İş planı için harcana zaman ve emeğin boşa olduğunu yönündeki söylentileri dikkate almayın.

 

   2- Gelir Modeli: Hedeflediğiniz müşteri kitlesinin belirli bir seviyenin üstünde geliri olmalıdır. Çünkü sivil toplum kuruluşları ya da kar amacı gütmeyen işletmeler bile temel giderlerinin masraflarını karşılayabilmek amacıyla bir gelir modeli oluşturmaktadırlar. Eğer satacağınız ürünü alacak kitle parasız ise emeğiniz boş olacaktır.

 

3-Sınırlı iş imkanları: İyi bir pazar araştırmasıyla pazarın yapısını ve rakiplerinizi inceleyin. Girişiminizin mükemmel olduğunu ve herkesin buna ihtiyacı duyduğunu düşünmeniz, insanların gelip bu ürünü veya hizmeti satın alacakları anlamına gelmiyor.

 

4- Test Edememek: Fikriniz uygulamaya geçirilemedi takdirde bir hiçtir. Dolayısıyla yatırımcılar fikrinizin yanında bu fikrin nasıl uygulanacağı konusu ile de ilgileneceklerdir. Zor kararlar vermek ve riske girmek konusunda iyi değilseniz, o zaman boşa zaman tüketmeyin.

 

5-Ağır rekabet şartları : Fikrinizi uygulayacağınız alanda hiçbir rekabetçinin olamaması, pazar olmadığı anlamına gelir ki, bu da durup bir kez daha düşünmek demektir. Ya da sektörde 10 tane rekabetçi firma vardır ve bu o sektör için fazla kalabalık olduğu anlamına gelir. Ayrıca büyük firmaların hantal olduğunu düşünmeyin, uyuyan devler uyanabilir.

 

6-Fikri ve Mülkiyet hakları: Fikri mülkiyet hakları, genç işletmelere, profesyonel yatırımcılar tarafından biçilen değerleri belirleyen en önemli unsurlardan biridir. Sektördeki büyük firmalarla sürdürülebilir bir rekabet içinde olmak ya da yatırımcılar bulmak istiyorsanız, patentler, markalar ve telif hakları için gerekli başvuruları yapmanız, ayrıca, ticari sırları korumak adına, rekabet dışı ve patent dışı bilgilerin korunmasına yönelik anlaşmalar yapmanız gerekmektedir.

 

7-Tecrübesiz Ekip : Yatırımcılar fikrin yanında kişiye de yatırım yaparlar. Yatırımcılar fikrin uygulama surecine ait iş tecrübesi olan kişileri ararlar. Eğer uygulama kısmında eksikliğiniz olduğunu düşünüyorsanız, yanınıza bu konuda tecrübeli bir arkadaşınızı alabilirsiniz. Böylece sizin tutkunuz ve onun tecrübesi ideal bir takım oluşturmuş olsun.

 

8- Sermaye ve ihtiyaçlar: Önemli olan fikrinizi gerçekleştirirken elinizdeki sermaye kaynağını en verimli şekilde kullanabilmektir. Burada paranızın çok ya da az olması önemli değildir.

 

9- Pazar payı : Hedef pazarınızın büyüklüğü sizin beklentilerinizin altında kalıyorsa, fikriniz ve uygulamanız ne kadar iyi olursa olsun beklediğiniz satış miktarına ulaşamayacaktır. Bu nedenle pazarın büyüklüğünü iyi tahlil edin.

 

10-Asla vazgeçmem: Kararlı ve azimli olmak, ufak tefek sorunlarla karşılaştığınızda yılmadan, çözüm üretebileceğiniz anlamına gelir. Bu da o zamana kadar harcadığınız emeğin ve zamanın boşa gitmesini engeller.

 

11-Alternatif Planlar: Hayatın her ihtimalini düşünerek sizi çok zarara sokmayacak, belirli bir düzeyde güvende tutacak bir Alternatif planı oluşturun. Girişiminiz ne olursa olsun mutlaka bir B planınız olsun.

 

 

 

 

İlgili Yazılar

Web Statistics